הצהרת נגישות

תיאטרון הבימה, התיאטרון הלאומי. אנו פועלים רבות על מנת להנגיש את הארגון ואת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלות על מנת לקדם שוויון זכויות ושקיפות כלפי אנשים עם מוגבלות.

מהות אתר אינטרנט נגיש-

אתר אינטרנט נגיש, הינו אתר המאפשר לאדם עם מוגבלות, לגלוש באותה רמת יעילות והנאה כגולשים אחרים, תוך שימוש ביכולות המערכת עליה הוא פועל ובאמצעות טכנולוגיות מסייעות לנגישות .

ביצוע התאמות הנגישות באתר האינטרנט –

התאמות הנגישות באתר בוצעו בהתאם לסימן ג’: שירותי האינטרנט בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) התשע”ג 2013, לתקן הישראלי ת”י 5568 המבוסס על הנחיותWCAG 2.0 , האתר הונגש לרמהAA ובכפוף לשינויים והתאמות שבוצעו במסמך התקן הישראלי.

האתר תומך בשימוש בטכנולוגיות מסייעות כגון תוכנות הקראת מסך, בגלישה בעזרת מקלדת על ידי שימוש במקשי ה-Tab וה-Shift+Tab למעבר בין קישורים, מקשי החיצים, מקש ה-Enter לבחירה, מקש ה-Esc ליציאה מתפריטים וחלונות, לחיצה על H או על מספר למעבר בין כותרות.

הצהרה על עמידה חלקית בתקן במקרה של תכני צד ג’ (אם קיימים)-

בעמודי רכישת כרטיסים נגישות הדפים תלויה בתכנים שאינם של הארגון (תכני צד ג’- סמרטיקט) שהינם מונגשים גם כן

תיקונים שבוצעו –

באתר זה בוצעו התאמות נגישות קפדניות הכוללות בין היתר מימוש סמנטי ואינפורמטיבי עבור טכנולוגיות מסייעות, קביעת ניווט והפעלה עם מקלדת בלבד עפ”י המלצות ארגון התקינה ברשת הבינלאומי (W3C), התאמות צבעים וכן הוספת תוויות עזר והנחיות בטפסים לטובת כלל הגולשים. כמו כן, לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

חלק מהדברים שבוצעו באתר –

הוספנו רכיב עזר נגישות המותאם למערכות wordpress (קישור לאתר הרכיב pluro.ai), הרכיב מאפשר שליטה על גדלי פונטים, מעקף בלוקים, טקסטים מנחים לקורא מסך מסוג nvda  ו jaws,  ניווט מקלדת המקלה על גלישה באתר ללא שימוש עכבר, התאמות לתאימות האתר לגלישה עם קורא מסך מסוג nvda  ו jaws, יצירת נוחות ל צפיה באתר בגווני שחור לבן/ ניגודיות צבעים, לחסום אנימציה וכל רכיב הזז באתר, להבליט קישורים.

לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים על שימוש בתוכנת NVDA  העדכנית ביותר ודפדפן google chrome.

יש לציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, המסמכים המצורפים כגון: Word,Pdf  וקבצי וידאו מצויים עדיין בשלבי הנגשה ואנו פועלים להשלים זאת.

במידה ונדרש לכם מסמך המופיע באתר והוא אינו נגיש, אנא פנו אלינו עם קישור למקום ונדאג לכך בהקדם.

במידה ומצאתם רכיב או עמוד שלא נגיש באתר נשמח אפ תפנו אלינו ואנחנו נדאג לתקן בהקדם.

נגישות המקום –

התאמות הנגישות בתיאטרון

תיאטרון הבימה פועל ומקדם את נושא הנגישות. כתיאטרון הלאומי אנו רואים בכל לקוחותינו לקוחות שווי זכויות, הזכאים ליהנות מנגישות מלאה לכל מתקני ושרותי התיאטרון.
התיאטרון נערך להנגשת אולמות המופעים, המבנה וכל עמדות השירות על מנת לאפשר לכל מבקרינו חוויה טובה ונגישה המלווה בשירות רגיש ושוויוני ואנו פועלים להנגשת התיאטרון בתהליך שילווה אותנו בשנים הקרובות ונפעל בתחומים הבאים:

נגישות המבנה עצמו והדרכים המובילות אליו

  • כל הכניסות הציבוריות לתיאטרון הינן כניסות נגישות (פרט לכניסה האחורית – כניסת עובדים).
  • קיים רצף נגישות מלא לכל חלקי התיאטרון, מהכניסות ועד למושבים המיועדים לאנשים עם מוגבלות.
  • קיימת דרך נגישה מתחנות תחבורה ציבורית, להלן התחנות הקרובות ביותר:

– תחנת שד’ בן-ציון/הבימה – קווים 39, 63.

– תחנת שד’ תרס”ט/הבימה – קו 5.

חניות נגישות במקום ובסביבתו

  • מתחת לתיאטרון הבימה קיים חניון תת-קרקעי בשם “חניון התרבות” (החניון בבעלות חב’ חברות אחוזות החוף).
  • בחניון 20 מקומות חניה לרכב רגיל ו-2 מקומות חנייה לרכב גבוה.
  • מגבלת הגובה בכניסה לחניון היא 2.40 מטרים.
  • המרחק הממוצע מהחניות ועד לכניסות לתיאטרון נע בין 50-100 מטרים.

מעליות

  • במעליות התיאטרון קיימת כריזה קולית בעת הגעתן לכל אחת מהתחנות.
  • לחיצי המעלית מישושיים וכפתור קומת הכניסה מובלט מישושית וחזותית ונוח לזיהוי.

שילוט קולי

מערכת שילוט קולי של RightHear העוזרת לעיוורים, לקויי ראייה ואנשים עם קשיי התמצאות להתנייד ברחבי המבנה.

צוות התיאטרון

  • צוות העובדים שלנו מסביר פנים לכל באי התיאטרון וישמח לסייע בכל צורך המתעורר בעת ביקורכם. נותני השירות במוקד ההזמנות, בקופות ובאולמות התיאטרון עברו הדרכות נגישות ייעודיות אשר כללו בתוכן היכרות עם סוגי המוגבלויות השונים ואף התנסות במוגבלויות.

שירות באמצעות הטלפון והאינטרנט

  • מוקד טלפוני – הנתב הטלפוני של התיאטרון ללא מוזיקת רקע.
  • חלופות כתובות לשירות הטלפוני – ניתן לתקשר עם המוקד הטלפוני שלנו גם באמצעות דוא”ל, פקס או בהודעת WhatsApp. להלן דרכי יצירת הקשר:

– מס’ פקס: 03-5266679

– כתובת דוא”ל: [email protected]

– טל’ למשלוח הודעות Whatsapp: 054-4822131

אתר אינטרנט

  • אתר האינטרנט של התיאטרון נבנה עפ”י תקן נגישות ברמה AA.

קופות ודלפק סדרנים

  • קיימת קופה נגישה לאנשים עם מוגבלות בניידות ובשמיעה (הקופה השמאלית ביותר), הקופה מצוידת בלולאת השראה. בנוסף קיים דלפק סדרנים נגיש (הדלפק השמאלי ביותר).

ריהוט

  • הריהוט בפינות המתנה ובקפיטריה מכיל מושבים מותאמים לטובת אנשים המתקשים בניידות. שולחנות האוכל ומתקני שתיית המים בגבהים המאפשרים שימוש גם לאנשים המתניידים בכסאות גלגלים.

תאי שירותים נגישים

  • קיימים 6 תאי שירותים תקניים ומאובזרים בקומות (-1), 1, 2, 3. בכל הקומות תא אחד לכל אחד מהמינים.

מערכות עזר לשמיעה באולמות

  • בכל אולמות התיאטרון הותקנו מערכות עזר לשמיעה (ע”י חב’ מהלב) התומכות בחיבור למכשירי שמיעה התומכים ב”מצב T”. בנוסף ניתן להשאיל אביזרי עזר לשמיעה בכניסה למופעים, דלפק ההשאלה ממוקם בכניסה לכל אולם ופעיל לפני תחילת ההצגות השונות.

מקומות מיוחדים לאנשים עם מוגבלות (באולמות ובאירועים)

  • באולמות התיאטרון קיימים מקומות ישיבה מיוחדים עבור אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים. בנוסף מוקצים מושבים מותאמים הממוקמים ליד מעברים נגישים ומיועדים לאנשים המתקשים בניידות, לאנשים המלווים בחיית שירות ועוד.
  • ניתן להזמין כרטיסים למקומות אלה בכל אחת מדרכי הזמנת הכרטיסים המפורטות מעלה.
  • מתאפשרת ישיבה של בני משפחה או חברים ללא מוגבלות לצד המקומות המותאמים/מיוחדים, יש לתאם מראש מול מוקד ההזמנות.

אמצעי ושירותי עזר

  • אמצעי עזר אופטיים לכבדי ראייה (משקפת חד/דו-עינית, אביזרים לשימוש מעל המשקפיים) ניתן לקבל לפני תחילת ההצגה בדלפק ההשאלה הממוקם בכניסה לכל אולם.
  • צוות הסדרנים בתיאטרון מתודרך וישמח לספק ליווי אנושי ברחבי המבנה בעת הצורך (השירות מיועד לעיוורים וכבדי ראיה).
  • תמלול – פירוט ההצגות בהן מסופקות כתוביות בעברית נמצא בדף הבא: https://www.habima.co.il/לוחהצגות/. ליד שם ההצגה יופיע הכיתוב “כתוביות בעברית” (לתשומת לבכם תמלול מסופק בחלק ממועדי המופעים).
  • תרגום לשפת סימנים יסופק לבקשת אדם עם מוגבלות בשמיעה. לקבלת תרגום לשפת סימנים בהצגה יש להעביר בקשה למוקד ההזמנות/לרכז הנגישות עד שלושה שבועות לפני מועד ההצגה.

מידע כתוב

  • תכניות ותקצירי הצגות ניתן לקבל בדפוס נגיש (דפוס גדול ונח לקריאה), לקבלת התכנייה/תקציר בדפוס נגיש יש לפנות לסדרנים בתיאטרון. בכל בקשה אחרת לקבלת מידע כתוב בפורמט נגיש, ניתן לפנות לסדרנים או ישירות לרכז הנגישות (פרטים מופיעים בהמשך).

סיורים

  • התיאטרון עורך סיורים נגישים לאנשים עם מוגבלות, תוך הקפדה על מסלול נגיש ובאמצעות אביזרי עזר לשמיעה. לפרטים אודות מועדי סיורים נגישים ניתן לפנות למחלקת שירות לקוחות באמצעות פרטי יצירת הקשר המופיעים מעלה (תחת הכותרת “שירות באמצעות הטלפון והאינטרנט”).

הצגות מותאמות לעיוורים וכבדי ראיה

  • התיאטרון מקיים שיתוף פעולה עם הספרייה המרכזית לעיוורים ומעלה מופעים המונגשים באמצעות תיאור קולי עבור אוכלוסיית כבדי הראייה והעיוורים. לקבלת פרטים נוספים אודות מופעים אלו יש לפנות לספרייה המרכזית לעיוורים, ניתן לפנות ישירות לגב’ נופר גורן בדוא”ל: [email protected].

רכז נגישות

  • רכז הנגישות בתיאטרון הוא מר יוסי דיל, להלן דרכי הפניה אליו:

טלפון: 03-5266669

דוא”ל: [email protected]

יצירת קשר –

אם במהלך הגלישה באתר נתקלת בבעיה בנושא נגישות נשמח אם תדווחו לנו ואנחנו נדאג לתקן בהקדם.

פרטים של רכז נגישות בארגון

שם: יוסי דיל

טלפון 03-5266669

אימייל [email protected]

הצהרת הנגישות עודכנה בתאריך 2.1.25

מנויים מקבלים יותר!

רכשו מנוי וקבלו הנחות קבועות על כל אירועי הבימה

לרכישת מנוי
רוצים לראות עוד? הציצו ברפרטואר ההצגות שלנו